Lord Byron:

"Sorrow is knowledge, those that know the most must mourn the deepest, the tree of knowledge is not the tree of life"

Saturday, May 5, 2007

FEATHERED

Kendall



In dit bericht introduceer ik mijn papegaai, Kendall.

Kendall is een Grijze Roodstaart, geboren op 12-6-'00.
Hij is erg intelligent en ondernemend en een meester in allerlei geluiden, woorden en zinnen, waarvan hij er zelf vele creƫert.
Hij is ook zeer bedreven in vliegen, hij heeft het weleens gepresteerd al vliegende een theezakje uit een kopje, hoog bovenop het keukenkastje, te grijpen, zonder dat er ook maar iets omviel.
Ook vindt hij het heerlijk zichzelf met een dessertlepel te aaien.

Vanuit principe ben ik tegen kooidieren.
Toch heb ook ik me er schuldig aan gemaakt in een periode dat het slechter met me ging. Ik handelde impulsief en liet een kinderwens van mijzelf in vervulling gaan.

Dieren in kooien hoort niet. We ontnemen hen hun vrijheid.
Ze horen hier niet.

In this post I introduce my parrot, Kendall.

Kendall is an African Grey, born on 6-12-'00.
He is very intelligent and undertaking and a maestro in all kinds of sounds, words and sentences, of which he creates many himself.
He is also very agile at flying, he managed sometimes to grab a tea bag out of a cup high on the kitchen cabinet, without anything falling down.
He also loves to caress himself with a desert spoon.

Because of my principles I am against caged animals.
Yet I am guilty of taking them in during a period while I was in bad shape. I acted impulsively and made my childhoodwish come true.

Caging animals is not right. We take away their freedom.
They don't belong here.

No comments: