Lord Byron:

"Sorrow is knowledge, those that know the most must mourn the deepest, the tree of knowledge is not the tree of life"

Saturday, May 5, 2007

IMMORTAL BELOVED




WOLF PRAYER
unknown author

Follow me down the path
I will walk beside you
Guiding and showing you the way
I will not leave you
I will be standing on the path watching you
If you ever feel alone
Close your eyes
You will see 6 sets of foot prints
2 belonging to you, 4 to me
Then you will know that I have not left you
I will be there to guide you,whenever you need me


ZAGOR






Zagor & Sorcia


Zagor & Chakka

Dit bericht begint met Zagor, mijn lieveling en overleden Duitse Dog.
Hij kwam als herplaatser in mijn leven toen hij 15 maanden oud was. Mijn Groenendaeler Severance en Sorcia de reuze-Chihuahua leefden al bij me. Zagor was mijn tweede Duitse Dog. Dena kwam als herplaatser bij me op de leeftijd van 8 jaar, hoogbejaard voor een Duitse Dog. Binnen 2 maanden had zij kanker en ik heb in totaal 10 maanden van mijn leven met haar mogen delen. Met haar had ik vanaf het eerste moment een zeer diepe band. Het was alsof zij altijd al in mijn leven aanwezig was geweest. Ze stierf op de leeftijd van 9 jaar.
Meer dan een jaar later was ik pas weer toe aan een hond erbij. Toch duurde het nog een half jaar eer Zagor op mijn pad kwam. Een puber en eigenlijk altijd pup gebleven (qua gedrag). Hij was enorm groot en zo lief als dat hij groot was. En hij was groot. Enorm! Hij woog meer dan 80 kilo, het lukte nooit hem in één geheel op de weegschaal bij de dierenarts te plaatsen.
Zagor was de underdog. Hij was ontzettend lief, een kroeler en een echte schoothond. Hij was beste maatjes met Severance en Sorcia was hen beiden de baas.
Helaas heb ik nog geen digitale foto's van mijn andere overleden schatten, die volgen later, hier, in dit bericht.
Deze prachtige foto's zijn allen door Yvon gemaakt, bijna anderhalf jaar voor het overlijden van Zagor. Ook hij is
9 jaar oud geworden.
Een hele leeftijd voor een Duitse Dog.

This post begins with Zagor, my darling and deceased Great Dane.
He came into my life as a rescue Dane at the age of 15 months. My Groenendaeler Severance and Sorcia the giant Chihuahua lived already with me. Zagor was my second Great Dane. Dena came to me as a rescue Dane at the age of 8, of extreme old age for a Dane. Within 2 months she had cancer and I was allowed to share in total 10 months of my life with her. I had a very deep bond with her from the very first moment. It was like she had always been a part of my life. She died age 9.
It took more than a year till I was ready for another dog. Than it still took half a year till Zagor came on my path. An adolescent and eternal puppy (as in behavior). He was enormous and as sweet as he was big. And he was big. Enormously! He wayed over 80 kilo's, it never worked out to put him in one piece on the Vet's scale.
Zagor was the underdog. He was extremely sweet, a real cuddler and a real lap dog.
He was best friends with Severance and Sorcia ruled both of them.
Unfortunately I don't have any digital pictures yet of my other deceased sweethearts, they will be placed later, here, in this post.
All these gorgeous pictures are made by Yvon, almost 1,5 year before Zagor died. He also turned 9.
Quite an age for a Great Dane.



'In mijn armen ging hij over terwijl ik hem begeleidde.
Over zijn lichaam heb ik gewaakt, tot het laatste moment aan mijn zijde.
Tot er niets meer restte dan de resten en zijn ziel.
Onze stoffelijke wegen waren gescheiden.'
by ~Wolvinya~ d.d. 9-5-'07

Rest my love

No comments: